Mirajul Dunării, o provocare irezistibilă
De la izvoare la revărsare, din Pădurea NEAGRĂ la Marea NEAGRĂ, de la Donauschingen la Portul Sulina, aceasta este următoarea provocare ce mă cheamă într-un mod irezistibil! Voi înota 2860 de kilometri, 60 de zile încontinuu, cu o medie de 50 de kilometri şi 10 ore de efort, ZILNIC, fără costum de neopren. Voi străbate 10 ţări şi 4 capitale, fluturând drapelul patriei noastre de-a lungul întregului curs al bătrânului fluviu, între 20 iunie 2017 şi 20 august 2017.
INSPIRAŢIA PROIECTULUI
Şi ideea acestei noi provocări mi-a venit tot în bibliotecă. Am recitit romanul “Pilotul de pe Dunăre” a lui Jules Verne unde am redescoperit o poveste fascinantă.
Cu exact 100 de ani înaintea naşterii mele (1876-1976), Jules Verne, dădea viaţă unei călătorii celebre; Ilia Brus (bulgarul Sergiu Ladko), câştigătorul concursului de pescuit a Ligii Dunărene, anunţa faptul că va naviga la bordul unei şalande (bărci), pe întreg parcursul Dunării, de la izvoare la revărsare, trăind numai din peştele pescuit în timpul călătoriei.
Călătoria este fabuloasă, plină de mister, de suspans, de conotaţii profunde, diverse. Personajul romanului şi-a propus să parcurgă, cu barca, câte 50 km pe zi. Eu mi-am propus să parcurg această distanţă înot. Vreau să dau, pur şi simplu, viaţa acestui roman. Şi pentru mine, această călătorie este plină de conotaţii.
MOTIVAŢIA
În calitate de bibliotecar, mergând pe urmele acestui personaj, într-un mod mult mai greu, doresc să atrag atenţia asupra lecturii cărţilor care, iată, pot schimba vieţi, pot scrie şi rescrie poveşti care se pot transforma, la rândul lor în… romane.
Îmi doresc ca generaţia tânără să DESCOPERE plăcerea lecturării acestui roman tocmai în timpul celor 60 de zile de înot. În timpul lecturării, această generaţie va avea posibilitatea, ca în paralel, să urmărească deplasarea mea live, prin utilizarea tehnologiei moderne, a GPS-ului, a gadget-urilor specifice vârstei lor. Astfel, s-ar face o simbioză nemaiîntâlnită între clasic şi modern, între aventura imaginară a romanului şi cea reală, între suportul îngălbenit al hârtiei şi displey-ului modern al telefoanelor mobile.
Mândria noastră naţională: o izvorî Dunărea din Germania, o străbate ea 10 ţări şi 4 capitale însă, nu trebuie să uităm un lucru; Peste 1000 de km din totalul celor 2860, se află pe teritoriul ROMÂNIEI. Să nu uităm că la noi se varsă Dunărea, printr-o Deltă UNICĂ în lume. Eu sunt mândru de asta? Tu nu? Să redescoperim frumuseţile patriei noastre şi să le facem de cunoscut LUMII ÎNTREGI. Să reamintim faptul că trebuie ca toate ţările riverane Dunării să păstreze curat acest ecosistem fascinant al Deltei.
DIFICULTATEA PROIECTULUI
1- înotul în sine, supraomenesc, zilnic, timp de 60 de zile. Temperatura scăzută a apei, schimbările vremii (ploi, soare puternic, viituri, stări fizice şi mentale diferite, inerente unei perioade lungi de timp etc)
2- Costul unei impresionante logistici pentru realizarea în siguranţă a parcurgerii şi, într-un mod eficient.
3-Aprobări speciale (în locurile în care, prin lege, este interzis înotul în Dunăre- ex. Budapesta) şi respectarea unor norme de navigaţie, reguli de trecere a frontierelor, etc.
Să ne aducem aminte: nimic MĂREŢ nu este UŞOR.
UNICITATEA CĂLĂTORIEI
Doar doi pământeni au pus în practică gândul de a înota toată Dunărea. Este vorba de slovenul Martin Strel, care în anul 2000 a reuşit să ajungă la final, în 58 de zile, ajutându-se de costumul de neopren şi de labele de înot. În 2006 canadianca Mimi Hughes, avea să înoate acelaşi parcurs! S-a folosit şi ea de costumul de neopren dar a renunţat la labele de înot. Pentru acest fapt, la capătul unui efort impresionant, ajunge la final, epuizată, după 90 de zile.
Eu NU am să folosesc DELOC costumul de neopren şi nici labele de înot. În acest sens este o premieră mondială şi o premieră naţională absolută. Sper să rezist şi să reuşesc acest lucru, sper să-mi dea Dumnezeu sănătate. Dunărea străbate 8 ţări şi 4 capitale. Delta Dunării este unică în lume şi este a noastră. N-am fost niciodată în Delta Dunării. Îmi doresc să ajung acolo înot, să o parcurg înot şi la capătul efortului, să o evidenţiez la nivel mondial.
PARTENERUL PRINCIPAL
Vă anunţ cu plăcere ca partenerul principal al acestei călătorii este CANAH. Acesta companie 100 % românescă, după ce m-a sprijinit în traversarea Canalului Mânecii, se implică şi în acest proiect cât un continent. Sunt convins că produsele de înaltă calitate, fabricate din seminţe de cânepă, îmi vor fi de mare ajutor! Ţin să mulţumesc, pe această cale, partenerului meu de PLATINĂ, Canah.
Mulţumesc lui Dumnezeu pentru sănătate şi vouă pentru susţinere!
Trăiască ROMÂNIA!